reklama

čaká nenastupujúc

Na námestí Franza Liszta je jedna z tých reklamných zástavok a v nej rovno pod grafikonom často sedí a prihníva pán s párom igelitiek. Všetko v nej smrdí, často sa striedajú ľudia, čakajúci na svoj spoj. Tento pán svoj spoj už ale premeškal a nezaujíma ho okolie, ani aký autobus práve prišiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vždy keď príde niekto nový, pritiahne si šál viac k nosu aby to vydržal aspoň tú chvíľku kým sa uistí že autobus príde. Strašný smrad zaschnutých výkalov, niekoľko ročného potu sa usádza každému hlboko v nose. Ja sa snažím nedýchať vôbec. Nejde mi to, musím do seba natiahnuť zmes najhorších smradov, ktoré sa mi z nosa dostávajú von celý deň.

Pán na lavičke kludne sedí, vie že jeho autobus nikdy nepríde, pojedá obsah svojich tašiek. Ten je ale, napočudovanie najčistejší, čerstvé rožky z dnešného rána, vákuovo balená saláma Nitran. Posilňuje sa aby vydržal ďalej smrdieť. Potom počká a zapáli si novú cigaretu (ani na tejto zástavke sa nemôže fajčiť, napriek tomu, nikto nerieši, čo by aj zmohli proti bezvládnej nevôli).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K hnijúcemu pánovi pristúpi dobrodinka, podporí ho v jeho smrade, vtlačí mu peniaze do sčernenej dlane, on prikývne, ona sa na neho súcitne usmeje, nasaje výpary a poodstúpi ako my všetci ostatný, ktorým stačí aj neskorší autobus ako ten na ktorý pôvodne prišli.

Môj prišiel, zastavil, zazvonil a odnáša ma spolu s hnilobným zápachom v mojom vnútri.

Další deň idem skôr, pre zmenu môj autobus nevypravili, to sa stáva. Prihnívajúci pán je na svojom mieste, dnes má o igelitku viac, počasie je chladné. Kýve sa, stráca sa vo svojom výkalmi zlepenom oblečení, sem tam upadá do spánku. Všimne si ho pani, tentoraz to nie je samaritánka, vynadá mu za úpadok a chce zavolať políciu. Vytáča číslo a naozaj volá. Hnilý pán vstáva a chce sa skryť, ujsť z dohľadu, svižne odkráča. Kupuje si v stánku neďaleko kávu do kelímku. A keď sa vzdiali telefonujúca pani, ktorej sa pracovníci na tiesňovej linke pýtajú čo mu je a čo by podľa nej mali urobiť so smrdlavým pánom, ona navrhuje psychiatriu, oni ho už asi poznajú, nenavrhujú nič, asi už poslali hliadku. Neviem, pani prišil trolejbus a mne autobus prepchatý turistami s batožinou, lebo ide z hlavnej stanice na letisko a spoj pred tým nešiel.

Peter Šolto

Peter Šolto

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

A neviem pravopis, možno by som mohol vedieť, každopádne by som mal.A ak sa necítim inak, som spokojný Zoznam autorových rubrík:  knihymiestanahoda

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu