reklama

Obrazy na stenách

Vyrastal v trojizbovom byte na štvrtom poschodí, postupne sa nám zapĺňali steny obrazmi. Myslel som si, že to tak má byť, pretože všetci naši príbuzní mali na stenách niečo podobné. Ale steny sa preplnili a obrazy začali vchádzať za skrine a do nadstavcov a pod postele, no proste všade. Bolo ich toľko, že už nebolo jasné, kde je ktorý, a či vôbec existuje. Dokonca sa začali meniť, jeden obraz mohol byť premaľovaný toľkokrát, že … sem som chcel napísať, že čo, ale nič ma nenapadlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu



Až keď som videl, ako bývajú iní ľudia, uvedomil som si, že to, čo mám okolo seba, nie je také obvyklé. Môj otec pracoval, keď sa vrátil domov, potom maľoval, maľoval, až kým nezašlo slnko a keď do nášho bytu na štvrtom poschodí už nevchádzalo dosť svetla, vtedy niekedy prestal. Jeden obraz stál na stojane celú večnosť, teda pre mňa ako dieťa sa to zdalo ako celá večnosť. Mesiac bol taký dlhý ako rok, centrum mesta, ktoré sme mali 15 minút chôdze bolo aspoň tak ďaleko ako centrum New Yorku. Keď som v škole povedal, že idem do mesta, chalani mi kázali kúpiť búchacie guličky.
Poznal som svoj dvor, svoj domov, svoj vchod, cestu do školy, ostatné bola divočina.

Postupne ako som rástol, rovnako rástol aj môj rozhľad, a tak isto aj kvalita obrazov a všetkého, čo otec vytvoril. Sám sa vypracoval a medzi tými, čo nepotrebujú školy na umenie sa stal jedným z najoceňovanejších autorov. Takmer každý rok to dostával aj písomne.

Teraz si otec urobil hĺbkovú inšpekciu seba a celého bytu, aby čo to ukázal v galérii RKC v Prievidzi. Do štvrtého mája je tam výstava, 88 obrazov pod jednou strechou. A ak sa podarí niekomu dostať až tam, prekročí prah a uvidí všetko, čo tam je, nezabudnite zdvihnúť hlavu k stropu a pozerajte, nie všetko sa zmestilo na stenu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

aj takéto tam sú

Peter Šolto

Peter Šolto

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

A neviem pravopis, možno by som mohol vedieť, každopádne by som mal.A ak sa necítim inak, som spokojný Zoznam autorových rubrík:  knihymiestanahoda

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu